[xoo_wsc_cart]

Contact

1

Help & Support

We staan altijd klaar om u te helpen. Uw tevredenheid is onze prioriteit.

2

About Us

Snelheid is onze belofte. U kunt altijd rekenen op een snelle reactie van ons team.

3

Fast Service

Snelheid en efficiëntie zijn kernwoorden voor ons. Vertrouw op ons voor een vlotte service.

Help & Support

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Help & Support

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Help & Support

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Neem contact met ons op

Heb je nog vragen of wil je graag een demonstratie van de mogelijkheden die Genus Care System kan bieden voor jouw organisatie? Wil je producten bestellen of een afspraak met ons maken? Neem dan contact met ons op. We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur. Ook kun je een WhatsApp bericht sturen. We horen graag van je en helpen je snel verder.

Tel & WhatsApp

085-3032689

Email

support@ticocare.nl

Locatie

Prof. W.H. Keesomlaan 12
1183 DJ Amstelveen
Nederland

We Horen graag van je

    Genus - Veelgestelde vragen

    Genus staat bij de cliënt in de woning. Mantelzorgers, familie, vrienden en zorgverleners hebben via Genus App verbinding met Genus. Met deze app (IOS en Android) kunnen familie en zorgverleners op een eenvoudige manier beeldbellen, berichten en foto’s versturen naar Genus. Om Genus aan te sluiten heb je alleen elektriciteit (netvoeding) nodig en een goed werkende internetverbinding.

    Genus registreert de dag- en nachtritme door middel van de ingebouwde sensoren  (licht, beweging, luchtvochtigheid, temperatuur, gas, geluidsniveau). Afwijkingen worden snel opgemerkt. Zo hebben zorgmedewerkers en mantelzorgers direct inzicht in het comfort en welzijn van de cliënt.

    Ook heeft Genus een contactknop voor noodsituaties. Met een druk op de knop krijgen de zorgmedewerkers en mantelzorger een notificatie. En wanneer iemand actie onderneemt, dan wordt dat voor iedereen gelijk duidelijk.

    De Genus App heeft 2 soorten gebruikers:

    Deelgebruiker zoals een kind of kleinkind dat berichten en foto’s kan delen en kan beeldbellen. Alle familieleden en vrienden kunnen gratis koppelen met Genus. Op deze manier brengt Genus mensen dichter bij elkaar.

    En daarnaast een zorgmedewerker of mantelzorger: deze heeft ook inzicht in de sensordata zoals dag- en nachtritme.

    Naast de foto en beeldbelfunctie kunnen zorgorganisaties via Genus Portal met de berichtenservice, alarmering en met de monitorfunctie inzicht hebben in het comfort en welzijn van de cliënt.

    Aan Genus kan een onbeperkt aantal telefoons worden gekoppeld. Dus van familie en vrienden tot kennissen en buren. Iedereen kan zijn telefoon koppelen aan Genus en voor onbeperkte tijd bellen. Ook kan een onbeperkt aantal foto’s gestuurd worden. Zo voelt jouw ouder, opa of oma zich nooit alleen.

    Een telefoon wordt via een koppelcode aan Genus gekoppeld. Deze koppelcode kan je vinden door deze stappen te doorlopen:

    Op Genus:

    1. Druk op het scherm van Genus
    2. Druk op Menu
    3. Druk op Telefoon koppelen – er komt nu een koppelcode in het beeld

    Op de telefoon:

    1. Download de Genus App uit de IOS Appstore of Google Playstore (Zoek op GenusApp – Genus App)
    2. Installeer Genus App en geef toegang tot camera, microfoon en fotobibliotheek
    3. Er wordt om een koppelcode gevraagd – vul de code van de Genus nu in

    Terug naar Genus:

    1. Op het scherm staat dat iemand wil koppelen, er is een keuze uit Delen (foto en beeldbellen) en Volledige toegang
    2. Maak een keuze: Delen betekent dat de gebruiker alleen foto’s kan delen en videobellen of Volledige toegang – de volledige gebruiker krijgt ook de contact meldingen en kan sensor data inzien

    Genus heeft naast de contactknop een koppeling met een Flik bluetooth knop met 4G met GPS personenalarmering. Genus is ook leverbaar in combinatie met de Mobiele 4G Alarmknop. Het alarm is draagbaar en waterdicht (kan onder de douche gedragen worden) en wordt geactiveerd door op de SOS knop te drukken. Niet alleen binnen, maar ook buiten. De locatie van de gebruiker wordt doorgegeven en je kan direct naar de knop bellen en vragen wat er aan de hand is zodat gepaste hulp snel geboden kan worden. De Genus Mobiele Alarmknop heeft een 4G functionaliteit waar, met 1 druk op de knop, een SMS met GPS coördinaten wordt verstuurd naar de Genus cloud omgeving waarmee de (mantel) zorg wordt gealarmeerd.

    De Genus Mobiele Alarmknop is waterdicht en kan dus worden gedragen bij het douchen. Het opladen gaat heel simpel door de knop in de bijgeleverde magnetische lader te plaatsen. Een extra knop op de lader zorgt ook voor een alarmering. Genus is ook leverbaar in combinatie met de Mobiele 4G Alarmknop. Het alarm is draagbaar en waterdicht (kan onder de douche gedragen worden) en wordt geactiveerd door op de SOS knop te drukken. Niet alleen binnen, maar ook buiten. De locatie van de gebruiker wordt doorgegeven en je kan direct naar de knop bellen en vragen wat er aan de hand is zodat gepaste hulp snel geboden kan worden.

    De privacy van elke gebruiker staat voorop. Elke telefoon met de Genus App wordt middels een unieke code gekoppeld aan Genus. Elke aansluiting van een telefoon behoeft een goedkeuring van de gebruiker (cliënt). De gebruiker van Genus kan besluiten of de App gebruiker alleen foto’s mag delen en mag beeldbellen, of dat het alle functionaliteiten heeft inclusief alarm.

    Alle sensordata wordt versleuteld en verstuurd middels een veilige connectie.

    Daarnaast is alle data geanonimiseerd. Verder worden er geen locatie- of gebruikersgegevens opgeslagen door Genus Care BV. Genus Care gebruikt een betaalde en private beeldbeldienst. Wel zo veilig!

    Het kan gebeuren dat er een storing optreedt, bijvoorbeeld omdat de WiFi internetverbinding uitvalt. In dat geval is de oplossing eenvoudig: Genus uitschakelen en weer aanzetten. Genus zoekt automatisch weer verbinding.

    Het kan zijn dat je een andere vraag hebt die hier niet bij staat. Je kunt contact met ons opnemen door met onze helpdesk te bellen 085-3032689, of te mailen naar support@ticocare.nl.