We staan altijd klaar om u te helpen. Uw tevredenheid is onze prioriteit.
Snelheid is onze belofte. U kunt altijd rekenen op een snelle reactie van ons team.
Snelheid en efficiëntie zijn kernwoorden voor ons. Vertrouw op ons voor een vlotte service.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Heb je nog vragen of wil je graag een demonstratie van de mogelijkheden die Genus Care System kan bieden voor jouw organisatie? Wil je producten bestellen of een afspraak met ons maken? Neem dan contact met ons op. We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur. Ook kun je een WhatsApp bericht sturen. We horen graag van je en helpen je snel verder.
Tel & WhatsApp
085-3032689
support@ticocare.nl
Locatie
Prof. W.H. Keesomlaan 12
1183 DJ Amstelveen
Nederland
Genus staat bij de cliënt in de woning. Mantelzorgers, familie, vrienden en zorgverleners hebben via de Genus App verbinding met Genus. Met deze gratis app (IOS en Android) kunnen familie en zorgverleners op een eenvoudige manier beeldbellen, berichten en foto’s versturen naar Genus. Om Genus aan te sluiten heb je alleen elektriciteit (netvoeding) nodig en een goed werkende WiFi internetverbinding.
Genus registreert de dag- en nachtritme door middel van de ingebouwde sensoren (licht, beweging, luchtvochtigheid, temperatuur, gas, geluidsniveau). Afwijkingen worden snel opgemerkt. Zo hebben zorgmedewerkers en mantelzorgers direct inzicht in het comfort en welzijn van de cliënt.
Ook heeft Genus een contactknop voor noodsituaties. Met een druk op de knop krijgen de zorgmedewerkers en mantelzorger een melding. En kan snel actie worden ondernomen.
Cliënt:
Deze heeft Genus thuis staan, ontvangt foto’s en kan beeldbellen. Met één druk op de knop wordt (mantel)-zorg gealarmeerd.
Zorgmedewerkers:
Deze krijgen naast de foto/beeldbel functie ook de Portal met de berichtenservice, alarmering en hebben met de monitorfunctie inzicht in het comfort en welzijn van de cliënt.
Mantelzorgers, familie en vrienden:
Alle familieleden en vrienden kunnen via de Genus App hun telefoons koppelen met Genus. Ze kunnen hiermee beeldbellen en foto’s delen. Mantelzorgers hebben via de app toegang tot de sensordata en kunnen een oogje in het zeil houden.
Om Genus aan te kunnen sluiten heb je elektriciteit (netvoeding) nodig en een goed werkende internetverbinding. Genus staat 24/7 aan. De Genus moet altijd aan de netvoeding verbonden blijven. Indien de Wifi verbinding uitvalt, schakelt Genus automatisch over op 4G.
De privacy van elke gebruiker staat voorop. Elke telefoon met de Genus App wordt middels een unieke code gekoppeld aan Genus. Elke aansluiting van een telefoon heeft goedkeuring van de gebruiker (cliënt) nodig. De gebruiker van Genus kan bepalen of de App- gebruiker alleen foto’s mag delen en mag beeldbellen, of volledige toegang heeft tot alle functionaliteiten (sensorinformatie) inclusief alarm.
Alle sensordata wordt versleuteld en verstuurd middels een veilige connectie.
Daarnaast is alle data geanonimiseerd en worden er geen locatie- of gebruikersgegevens opgeslagen door Genus Care BV. Genus Care gebruikt een betaalde en private beeldbeldienst.
Dit is een vraag die wij regelmatig ontvangen. Het antwoord is: ja zeker!
Aan Genus kan een onbeperkt aantal telefoons worden gekoppeld. Van familie en vrienden tot kennissen en buren. Iedereen kan zijn telefoon koppelen aan Genus, foto’s sturen en voor onbeperkte tijd beeldbellen. Zo voelt jouw ouder, opa of oma zich nooit alleen.
Genus heeft naast de contactknop een koppeling met een Flik bluetooth knop met personenalarmering. De Genus Mobiele 4G Alarmknop heeft een 4G functionaliteit waar, met 1 druk op de knop, een SMS met gps-coördinaten wordt verstuurd naar de (mantel) zorg. Er kan ook naar deze Alarmknop gebeld worden.
De Genus Mobiele 4G Alarmknop is waterdicht en kan onder de douche gedragen worden. Het opladen gaat heel simpel door de knop in de lader te plaatsen.
Wij adviseren om Genus altijd op een centrale plaats in de woning neer te zetten. Op een goede hoogte zoals bijvoorbeeld de eettafel of de salontafel. De sensoren meten altijd in een straal van 5 meter rondom, ook door een muur heen.
Een telefoon wordt via een koppelcode aan Genus gekoppeld. Deze koppelcode kan je vinden door deze stappen te doorlopen:
Op Genus:
Op de telefoon:
Terug naar Genus:
Het kan gebeuren dat er een storing optreedt, bijvoorbeeld omdat de Wi-Fi internetverbinding uitvalt. Genus schakelt automatisch over op 4G. Als dit ook werkt, dan is in dat geval de oplossing eenvoudig: Genus uitschakelen en weer aanzetten. Genus zoekt automatisch weer verbinding. Mocht je toch nog problemen ondervinden kun je terecht bij onze helpdesk. Buiten kantooruren kun je het beste een mail sturen aan support@ticocare.nl. Wij nemen dan snel contact met je op.
Ja, de Genus App is gratis te downloaden vanuit de App Store (voor iOS) of Google Play (voor Android)
De Genus App is beschikbaar voor twee soorten gebruikers: deelgebruikers (zoals familieleden) en zorggebruikers (zoals zorgverleners en mantelzorgers). Deelgebruikers kunnen foto’s delen en beeldbellen, terwijl (mantel)zorg gebruikers toegang hebben tot sensordata en kunnen reageren op noodmeldingen.
Genus maakt gebruik van verschillende sensoren om het dagritme van de cliënt te registreren: zoals licht, beweging, temperatuur, luchtvochtigheid en geluid. Afwijkingen van het normale patroon worden snel gedetecteerd. En ontvangen (mantel)zorg een melding.
In geval van een noodsituatie kan de cliënt op de contactknop drukken. Dit stuurt direct een melding naar de (mantel)zorg. Zodat snel actie kan worden ondernomen.
Ja, de Genus App maakt het mogelijk om eenvoudig te beeldbellen en foto’s te delen. Zorgmedewerkers kunnen via de Genus Portal berichten sturen en beeldbellen met de cliënt.
Ja, de gegevens van de cliënt worden beschermd met de hoogste beveiligingsstandaarden. Toegang tot persoonlijke informatie is alleen beschikbaar voor geautoriseerde gebruikers.
Op dit moment ondersteunt Genus sensoren zoals licht, beweging, temperatuur, de mobiele 4G alarmknop en andere omgevingsfactoren. Extra integraties kunnen afhankelijk van de specifieke behoeften indien mogelijk gekoppeld worden.
Nee, er is geen limiet aan het aantal gebruikers dat aan Genus van een cliënt kan worden gekoppeld.
Ja, Genus biedt de mogelijkheid om bepaalde instellingen aan te passen, zoals de gevoeligheid van sensoren en meldingen, zodat het systeem optimaal werkt voor de specifieke behoeften van de cliënt.
Ja, Genus kan zowel in een woning en in zorginstellingen gebruikt worden. Zorgverleners in instellingen kunnen eenvoudig met cliënten via Genus Portal communiceren en het welzijn monitoren.
Genus werkt via een WiFi verbinding met het internet. Als de verbinding tijdelijk wegvalt, wordt het automatisch doorgeschakeld naar 4G.
Genus kan bepaalde vitale gegevens zoals beweging en temperatuur monitoren, maar voor gedetailleerde gezondheidsmonitoring is het aan te raden om een specifiek medisch apparaat te gebruiken in combinatie met Genus.
De installatie van Genus is eenvoudig en kan meestal binnen enkele uren worden uitgevoerd, afhankelijk van de specifieke situatie. Na de installatie worden de sensoren geconfigureerd en kan de cliënt direct beginnen met het gebruiken van Genus.
Genus kan eenvoudig door (mantel)zorgverleners worden geïnstalleerd. Als je hulp nodig hebt bij de installatie, kan een specialist van Tico Care ondersteuning bieden.
Genus moet aangesloten worden op het lichtnet en heeft daarnaast alleen een stabiele internetverbinding nodig om goed te functioneren.
Ja, Genus is heel gebruiksvriendelijk. Het systeem en Genus App zijn intuïtief en eenvoudig te bedienen, zelfs voor mensen zonder technische ervaring. Bij de implementatie van Genus kan ondersteuning worden geboden.
Als er problemen optreden, kun je contact opnemen met de klantenservice van Tico Care. We bieden snelle oplossingen voor eventuele technische moeilijkheden of storingen. Bel of mail ons, we helpen je graag verder.
Ja, er is ondersteuning beschikbaar voor het implementeren van Genus, zowel via onze telefonische helpdesk en via tutorials en handleidingen. In sommige gevallen kan er een specialist langskomen voor begeleiding.
De kosten voor de implementatie kunnen variëren afhankelijk van de specifieke situatie en de benodigde hardware. Het is het beste om contact op te nemen met Tico Care voor een offerte op maat.
Na de implementatie kun je eenvoudig instellingen aanpassen via Genus, zoals bijvoorbeeld het aanpassen van sensorgevoeligheden of het wijzigen van meldingen.
Genus vereist weinig onderhoud. Er worden regelmatig updates gedaan, dit gebeurt ’s nachts. Periodieke controle van de sensoren en het systeem via Genus App wordt aanbevolen om ervoor te zorgen dat alles goed werkt. Mocht er een probleem optreden, kan het systeem op afstand worden gecontroleerd.
Het kan zijn dat je een andere vraag hebt die hier niet bij staat. Je kunt contact met ons opnemen door met onze helpdesk te bellen 085-3032689, of te mailen naar klantenservice @genuscare.nl.
Blijf op de hoogte van nieuws,
events en nieuwe ontwikkelingen omtrent Tico Care.
Copyright 2024 © Tico Care | www.ticocare.nl. All rights reserved | Prof. W.H. Keesomlaan 12 1183 DJ Amstelveen