
Genus, Genus App en Genus Portal
Genus is ontwikkeld vanuit de gedachte om de vergrijzing met simpele technologie het hoofd te bieden. Genus is voor de cliënt en de mantelzorger een ideaal stuk gereedschap dat het langer veilig thuis wonen stimuleert. Door Genus wordt zorg op afstand enorm bevorderd.
Toegankelijke technologie voor zorg op afstand
In combinatie met de Genus App en het portal is Genus een hulpmiddel dat verbindt, monitort en alarmeert. Het biedt ondersteuning bij de dag- en nacht structuur, de mogelijkheid tot beeldbellen en Genus geeft uitgebreide informatie via een set aan ingebouwde sensoren. Deze sensoren geven de zorgverlener (in real time) belangrijke informatie over de omstandigheden in de woning, zoals licht, beweging, temperatuur en luchtkwaliteit. Bij afwijkingen van het normale patroon geeft Genus meteen een waarschuwing.


Maak contact met Genus
Genus gaat verder dan alleen de combinatie van hardware en app. Genus Portal biedt zorgverleners op afstand een duidelijk overzicht van alle aangesloten systemen en sensordata. Ook is het mogelijk om direct een bericht te sturen of te beeldbellen naar een of meerdere personen. Dat maakt het ideaal om op afstand hulp te bieden bij bijvoorbeeld de medicijninname of om bepaalde zaken uit te wisselen. Denk hierbij aan informatie over activiteiten, dagbesteding, menu en andere zorg gerelateerde mededelingen. Voor de zorgverlener is deze vorm van zorg op afstand veel minder belastend en kan de beschikbare zorgcapaciteit hiermee efficiënter ingezet worden.
Beter inzicht, vaker contact, tegen lagere kosten
Beeldbelzorg en zorg op afstand besparen de zorgmedewerker tijd. Tot wel 13 minuten per zorgmoment en 50 minuten per dag bij Insuline Zorg. Los van de overige fysieke inspanningen (vervoer etc.). Integratie in bestaande systemen is makkelijk met Genus, er is hier een standaard implementatieplan voor beschikbaar. Hierdoor is het eenvoudig voor zorgverleners om Genus te integreren in hun zorgaanbod. Tico Care heeft veel ervaring hiermee en kan desgewenst de implementatie begeleiden. Onze support desk is beschikbaar voor eventuele vragen en ondersteuning.
